• L i n u s J o h a n s s o n •

163.17 oktober, New Orlean’s

Posted in USA by Linus on oktober 23, 2012

Sitter just nu i ett hotelrum i Orlando, Florida. Vi har just lämnat Tampa där vi varit några dagar och bott i ett mysigt hotel vid kusten. Vi har bara tagit det lugnt. Ätit mat, solat och badat. Vattnet i havet var det varmaste jag någonsin upplevt gällande just hav. När jag kollar nu så är tempen i vattnet 27 grader varmt. Även när vi hyrde vattenskotrar och åkte ut mitt på havet så var vattnet lika varmt. Vi stötte till och med på ett gäng delfiner som bara simmade ett par meter i från oss.

Nog om det så länge. Nu ska jag fotobomba med en massa bilder från New Orleans’. Jag har dock märkt en liten sak. Mina inlägg blir bara längre och längre med mer och mer text. Min tanke från början var mest att bara slänga upp några bilder, med en kort text och hålla det kort och snyggt. Men jag har insett att jag inte kan hålla mig. Jag vill få ned allt här så att jag kan titta tillbaka in här om några år och komma ihåg ungefär precis allt vi gjorde.

Andra dagen så drog vi ut till Garden Distrisct. Ett fint ställe med mycket gulliga hus längst gator prydda med mycket träd och grönska. Vi gick lite på en gatan med små vintagebutiker, caféer och barberare. I ett fönster till en barberare/frisörer så såg jag att John Lennon hade vart där. Det var ett signerat foto på honom i fönstret föreställande när han låg i barberarstolen. Som ett Beatles-fan blev jag lite smått lyrisk.

Efter besöket så drog vi tillbaka till hotellet för att göra oss i ordning för att äta. Vi hittade en fin restaurang som låg i en liten alé där jag åt en mycket god fisk och några ostron till förrätt.

Efter maten så var vi sugna på att dra till jazz och blues-kvarteren vid Frenchmen Street. Två kvarter med en massa barer och klubbar där lokala och mer nationella band spelar varje kväll. Vi hittade en mysig bar där vi tog några öl och några glas vin på. De hade också en rätt speciell tapet inne på toaletterna.

Jag och Maria tog sedan en promenad tillbaka till hotellet. I och med att jag blir väldigt fotoglad när jag är berusad så tog jag en massa bilder under promenaden hem. Och jag kan inte sova så jag passade på att redigera några bilder lite snabbt. Så de kommer här.

Kommentera

