• L i n u s J o h a n s s o n •

137.inte foto utan retush

Posted in övrigt; by Linus on augusti 26, 2011

Tänkte visa lite vad jag gör på jobbet. Så det blir inga foton tagna utav mig utan enbart retush. Nedan så ses en bild som är dragaren till ett inslag om en 60-tals båt. Och tidningen Vi Båtägare (nr.7 2011) ville därför ha bilden i retro-stuk. Något som jag då såg till att det hände.

FÖRE


EFTER

Vad jag gjort är att jag byggde upp skogen till vänster där alla husen var då de störde. Satte in en ny himmel och lade på ett slags solnedgångsmotljus. Därefter skapade jag reflektioner i vattnet från den nya himlen. Och tog även bort alla löv nedanför båten som ligger i vattnet. Bort med lite repor i glaset på båten och piffade upp båten med lite blänk och färg. Och sedan arbetade jag fram en varm ton som skapade själva retrokänslan.

Nedan är uppslaget. Usel bild dock. I blame the phone.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Katarina said, on augusti 26, 2011 at 20:43

    Superläckert!

  2. Mary said, on augusti 28, 2011 at 18:23

    Snyggt!

  3. hagelstorm said, on augusti 29, 2011 at 19:25

    snyggt gjort i alla fall :)

  4. cecylia said, on augusti 30, 2011 at 01:32

    wow is that your boat?! You should wear plenty of nautical prints :D
    come follow my blog!


Kommentera

