• L i n u s J o h a n s s o n •

86.detta är jag

Posted in övrigt;, foto;människan by Linus on oktober 7, 2010

Nu har jag kanske bara 36 återkommande läsare dagligen (enligt min bloggstatistik) men jag tänkte kort berätta om vem jag är. Jag har sett att de större bloggarna gör så här, liksom presenterar sig för sina läsare. Skillnaden är att de har tusentals läsare, och jag har som sagt trettiosextals. Och jag tänkte börja lite starkt med ett utav mina favoritcitat som min älskade vän Oa sade här om dagen: Jag hatar stillbildsfotografer. De vill bara hävda sig själva hela tiden. Och visst fan är det så:)

Jag heter Linus Johansson, och just nu så bor jag inneboende hos min älskade flickvän Maria och hennes vän Yenifer i Hägerstensåsen, Stockholm. Om de är mest glad över att ha en man (läs: pojke) i huset eller för att de får mer pengar över i månaden för att hyran blir billigare vet jag inte.

Och fyller år, det gör jag också. Jag fyller 24 år den 17 december och jag fyller år den 17 december varje år. Och varje år så får jag frågan om det inte är jobbigt att fylla år så nära julafton och mitt svar blir alltid: väx upp. Som liten brukade det snöa på mina födelsedagar, det gör det inte längre.

Jag assisterar just nu åt en fotograf, samtidigt som jag arbetar på ett kundcentra på deltid. Jag tar mig även an egna uppdrag som kommer in då och då. Så fritiden kommer lite i skymd undan till skillnad mot förr, men vem sade att det var bättre förr?

Det blir lite långt märker jag så här kommer 20 stycken snabbfakta:  Jag är vädligt duktig på att laga mat, men jag hatar brunaböner och ärtsoppa. Jag är oteknisk och tycker inte om när folk tar för givet att jag är det bara för att jag är kille. Jag tycker om att montera ihop möbler från Ikea. De får hellst vara stora och otympliga för då känner jag mig som en man.  Jag är flygrädd men älskar flygplatser och jag dricker alltid GT’s på planet. När jag var liten så hade jag en hemlighet, och det var att jag klättrat över ett vitt staket inne på vår innergård.  Den enda musiken som jag hatar är vitmaktmusik och dansband. Jag är realist men samtidigt optimist. Jag säger ostkrokar istället för ostbågar och jag kan äta upp en påse helt ensam utan problem. Jag är inte rädd för döden men jag är rädd för spindlar och småkryp. Jag föddes blond men är idag mörkhårig och jag älskar min flickvänn mest av allt.

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oa said, on oktober 7, 2010 at 19:24

    Väldigt fint limpus :) Kommer inte ihåg att ja sa dedär, men jag kan stå för det iaf. Haha. Ses imöra

    • Linus said, on oktober 7, 2010 at 19:42

      haha du var full när du sade det, men jag tyckte det låg mycket sannign i det haha. Ja, det gör vi. puss

  2. Veronica said, on oktober 7, 2010 at 20:10

    Broren min har bursdag 18 desember, og jeg elsker bildene du tar.

  3. jennifer said, on oktober 8, 2010 at 00:24

    Hej, eftersom du verkar intresserad av foto så har jag ett bra tips på en fotoblogg till dig! http://denisevanderroux.blogg.se :) Om du ser detta som reklam/spam så ber jag om ursäkt!

    • Linus said, on oktober 8, 2010 at 05:26

      Hahahaha ”eftersom du verkar intresserad av foto så har jag ett bra tips på en fotoblogg till dig!”. Ja jag är ”inresserad” =)

  4. smultris said, on oktober 8, 2010 at 09:07

    och jag är en av de där trettiosextals läsarna… inte illa pinkat ;)
    jag fyller år den 30 december och det innebär att ingen vill fira min födelsedag för alla spar sig inför nyårsaftonen dagen efter… :(

  5. Julia said, on oktober 8, 2010 at 14:46

    Lite roligt att läsa faktiskt :) Jag säger också ostkrokar och är rädd för spindlar. Haha, varje år frågar folk mig om det inte är jobbigt att fylla år på julafton :p

    Angående reflektion-serien så hamnade den nog inte ens på bloggen, kanske får göra ett nytt försök …

  6. Maria said, on oktober 8, 2010 at 18:15

    Jag älskar min fina söta pojkvän :)


Kommentera

