• L i n u s J o h a n s s o n •

84.reflektion

Posted in foto;dokumentärt, foto;människan, foto;miljö by Linus on oktober 3, 2010

Idag så tog jag med mig kameran när jag skulle till jobbet. I och med att jag haft svårt att finna inspiration och lust till att fotografera så tänkte jag att jag skulle göra en serie utav min dag.

Jag visste dock inte vad den skulle handla om när jag tog beslutet i morse. Men om jag skulle tvinga på mig att fotografera så kanske min lust skulle komma tillbaka var tanken. Och så fort jag kom utanför dörren så vände jag mig om och fann min reflektion i husporten. Så jag tänkte att jag fotar mina reflektioner på väg till jobbet, på jobbet och hem igen. Inget nytt med det, det är ingen masterpiece och den är snabbt redigerad, men det var relativt roligt ändå. Så här är den, min semi-dokumentärserie från min dag i kronologisk tidsordning: REFLEKTION.

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Julia said, on oktober 3, 2010 at 18:52

    Det är roligt med reflektioner, gjorde nåt liknande förra året men ditt blev nog bättre, I like it :)

  2. fredrikholmquist said, on oktober 3, 2010 at 19:03

    Gillart!

    Enkelt och fint.

  3. siri magnusdotter said, on oktober 4, 2010 at 06:28

    åh, limpan, finfint!

  4. Louise Alexandersson said, on oktober 5, 2010 at 05:01

    Vilken kul serie! Intressant vad som kommer med och hur olika reflektionerna kan bli.
    Måste provas nån gång!

  5. Niclas Fasth said, on oktober 5, 2010 at 09:18

    Skitsnyggt. Älskar bilderna där folk tittar in i kameran för att de är så nyfikna på vad du fotar. Gillart.

  6. Johanna said, on oktober 5, 2010 at 11:31

    Åhh, Aladdins livs :)

  7. isabellandersson said, on oktober 6, 2010 at 04:02

    Det här såg roligt ut. Nästan så man måste prova. Kanske inte just reflektioner bara men fota massa på vägen till jobbet (.. i mitt fall får jag åka en timme innan då typ seg som jag är ). Känner lite att jag tappat det. Kommer inte inspirationen av sig själv får man väll försöka locka fram den.. <:)

  8. First floor « IsabellAnderssonPhotos said, on oktober 28, 2010 at 19:00

    […] fick för mig att jag skulle fota en reflektionsserie ( precis som Linus gjorde ), men jag kom bara så långt som till hissen på jobbet. En annan gång […]

  9. Emma said, on oktober 28, 2010 at 19:42

    så himla tufft :D

  10. Milla said, on oktober 29, 2010 at 13:13

    herregud så fantastisk og fint! det fikk jeg også lyst til en dag!


Kommentera

