• L i n u s J o h a n s s o n •

60.påvägenhit

Posted in foto;övrigt, foto;miljö, inspiration;video by Linus on juli 7, 2010

Vodpod videos no longer available.

okonsten – påvägenhit on Vimeo, posted with vodpod

Kvalitén på videon är inte speciellt bra. Högupplöst finns att se här http://vimeo.com/13159355

Jag nämnde i inlägget nedan om hur jag inte kan sova på tåg. Jag nämnde även att jag tycker om att fota ut genom tågfönstret, att få stillbilder på landskapen som flyger förbi utanför. Jag sov aldrig, men jag fotade aldrig heller, jag filmade istället.

Ovan är min allra första ”film”. Foto, klippning och postproduktionen står jag för. Även handling finns där: Det är stökigt, och han kan inte sova. Till slut så somnar han och några får syns utanför fönstret. Han drömmer sig iväg till ett mer stillsamt ställe; på vägen dit.

Jag vet att typografin är horribel. Jag orkade inte…

Tagged with:

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Emma said, on juli 7, 2010 at 20:24

    häftig film!

  2. Emma said, on juli 7, 2010 at 21:42

    sv. nej, det var helt tyst. trodde det skulle vara ljud, lyssnade som bara den. haha. men nej det var inget ljud. ;)

  3. Emma said, on juli 8, 2010 at 09:30

    ah, nu har jag sett den med ljud också! det blir en helt annan känsla. snyggt!

    ja, visst gör ljudet extremt mycket. det har jag själv märkt när jag gör film, bara man lägger till lite musik, eller kanske byter till någon annan låt så blir det en helt annan film. :) det är roligt!

  4. Solveig said, on juli 28, 2010 at 09:06

    Älskar den här lilla fina filmen! Musiken är suverän till bilderna – bravo!! Vad har du använt för bildspelsprogram?

  5. Hanna said, on september 29, 2010 at 07:23

    Mycket fin. Känns precis lagom drömmande. Vad har du filmat med?

    • Linus said, on september 29, 2010 at 10:20

      Jag ”filmade” med en Mark 2:a.


Kommentera

