• L i n u s J o h a n s s o n •

59.tåg tååååg

Posted in foto;människan by Linus on juli 6, 2010

Om 8 timmar så går det, det rullande tåget mot Åre. Mor var rädd för att jag skulle somna på tåget, för då blir man bestulen. Ja så är det. Människor, de går då minsann inte att lita på.

Men jag påminde henne lugnande om att jag aldrig sover i rörande ting, speciellt inte på tåg. Det går helt enkelt inte, jag har verkligen försökt. Ljud hörs över allt och alla stopp skulle väcka en med ett ryck. Alla okända varelsers blickar skär igenom in under de slutna ögonlocken och den konstanta rörelsen som för vagnen i gungning är svår att ignorera. Jag har hört att visa föredrar att likna denna rörelse med en vagga. Då undrar jag givetvis vad för slags vagga dessa människor låg i som liten om de tycker att; tvärt höger-snabbt till vänster-mer vänster-höger-höger-höööger-kvickt till höger-snabbt tillbaka till vänster, upp och ned, skall simulera känslan utav att somna till ett stillande gung. Det enda jag skulle kunna komma på som liknar en vagga på ett tåg är alla skrikande bebisar. Det måste erkänna.

Med risk för att jag låtit som en kverulant så måste jag dock påpeka att motiven som går att hitta utanför ett rörande tågs fönster är extremt inspirerande. Det blir nog en del bilder tagna under den 5 timmar långa resan.

Tagged with: ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Patrik Petersson said, on juli 7, 2010 at 15:54

    Snygg bild :D

  2. Fröken V said, on juli 8, 2010 at 10:54

    Snyggt!

    Och var glad att du inte kan somna. Jag somnar istället hela tiden på flyg, spårvagnar, tåg, bussar, bilar osv. Både när jag vill och inte vill.


Kommentera

