• L i n u s J o h a n s s o n •

52.what about the kids?

Posted in övrigt;, foto;dokumentärt, foto;människan by Linus on juni 18, 2010

”We worry about what a child will become tomorrow, yet we forget that he is someone today” // Stacia Tauscher
Idag på jobbet så satt jag och letade efter bra och tänkvärda citat. Jag fann iblandat det ovan citerade citatet som yttrats utav författarinnan  Stacia Tauscher. I och med att det ofta finns så mycket dödtid på mitt jobb så började jag att illustrera och tolka det här citatet. Resultatet ser ni ovan, och tanken är nu att jag skall göra en serie med illustrationer med just kraftfulla citat.

Igår så gick jag med Mimmi, Cyril och Niklas till kapsylen för att titta in Kulturamas utgångsklass vernissage. Jag må säga att det fanns mycket bra där, och vinet var gott. Vilket det alltid är när det är gratis.

En otroligt lydig och snäll hundvalp, även kallad Niklas på Kapsylens bakgård.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Annika said, on juni 28, 2010 at 18:26

    Helt fantastiskt vad grym du är! Att du var bra på foto visste jag ju redan liksom men att du kunde rita och illustrera också, det kom som en glad överraskning. Riktigt kul att se!

  2. bABASTIAN said, on juli 1, 2010 at 14:48

    du har ju skrivit WURRY din klåpare

    • Linus said, on juli 1, 2010 at 16:07

      Jag uruar mig für din läskunnighet Sebastian lindén aka pac man


Kommentera

